\

Saturday, July 27, 2013



~CINTA PADAMU ILLAHI~


Ya Allah

Aku bersyukur dengan rahmatMU

Kejadian alam yang dapat memberi pedoman

Dalam perjalanan kehidupan menuju destinasi kehidupan
Walaupun hanya sekumit dari jutaan hikmah dariMU
Ianya memberikan tatapan dan renungan padaku

Ya Allah
KAU selalu menyeru kepada umatMU
Agar memerhati dan merenung alam ciptaanMU
Begitu banyak keajaiban penciptaan yang di anggap perkara biasa
Namun bila dipandang dengan mata hati
Aku dapat merasai hikmah di setiap kejadian
Dan dugaan bertamu

Ya Allah
Setiap ciptaan dariMU cukup indah dan sempurna
Roh, jasad, akal, nafsu, jiwa dan kepelbagaian hanya pinjaman seketika
KAU limpahkan rahmat pemberianMU
Di segenap sekalian alam semesta
Malah KAU titipkan liku-liku ranjau nan berduri di setiap penjuru
Begitu besar dugaan dan ujian hidup padaku
Menjadi keteguhan kekuatan dalaman dan luaranku
Ibarat kepayahan sang rerama keluar dari kepompongnya

Ya Allah
Begitu kasih dan sayangnya diriMU padaku
Walau pelbagai dugaan dan ujian yang KAU berikan
Namun KAU masih bersamaku saban waktu
Tiada pernah KAU meninggalkan aku sendirian
walaupun ada ketikanya aku melupakanMU

Ya Allah
Ku panjangkan doa buatMU kekasih hatiku
Agar semarak cinta dan rinduku mekar subur tiada penghujang
Aku reda dan mensyukuri kebesaran kasihMU
TanpaMU hanyut lah aku
Dan tanpaMU siapalah aku

Cetusan ikhlas dariku Az Clozz
26/07/2013 9:46am




No comments :

Post a Comment